Su Aktariyoruz, Resim Yapiyoruz

Sevgili Defne,
Seninle cok daha az aktivite yapiyoruz gibi geliyor. Hala ablana yonelik aktiviteler planliyoruz, sen de yandan carkli yapmaya calisiyorsun. Bu kotu degil, bu durum da baska sekilde seni gelistiriyor. Yapamamanin verdigi hayal kirikligi da yok maasallah. Bir duzen tutturduk gidiyoruz. Herkes yapabildigi kadar yapiyor. Kendisi yorumluyor.
Hadi bakalim bugun de sana bir aktivite planlayalim. Ne yapalim, yapalim? Sungerle su aktaralim!
Hilal’in bunu “Evde Montessori Uygulamalari” seminerinde ilk bize anlatisini hatirliyorum. (Bkz. Adana’da Montessori semineri adli yazim:) Suyu emen sungerden cikan sip sip seslerini ilk duydugumuz zamani. Ben de benzer bir demonstrasyon yapmaya calisiyorum. Sonrasinda da sira Defne’ye gececek. Ama ne mumkun! Derin hemen atiliyor.”Ama ilk sen yaptin anne, buyukten kucuge gidiyor:)” tamam diyorum. Derin bitiriyor.

20130625-064313.jpg
Sira Defne’de. O da guzelce bitiriyor.

20130625-064422.jpg
Ben ufak bir cay kesfine cikiyorum. Bes dakikalik yoklugumdan sonra geldigimde karsilastigim durum soyle. Tuvaletten sivi sabun sisesi alinmis, mutfaktan biraz daha su getirilmis. Derin ayakkabilarini temizliyor, Defne de etrafi siliyor.

20130625-235615.jpg
Uzunca bir sure oynuyorlar. Hava kararinca iceri girelim diyoruz. İceride de ne yapalim diye dusunurken gozum salondaki kitaplara ilisiyor. İki kucuk kitap aliyorum. Van Gogh ve The Art Book.

20130625-235929.jpg
Birini Derin’e, digerini Defne’ye veriyorum. Hadi biraz icindekilere bakalim diyorum. Ben ortalarinda sayfalari ceviriyorlar. Sikilir gibi olduklarinda da hadi birer resim secin, ona bakarak siz de gordugunuzu kagida cizim diyorum. Derin basliyor, ‘bu olmaz’, ‘bu da zormus’, ‘bu guzell’, ‘bunu da yaparim’ sozleri ile tum kitabi bitiriyor. En sonunda “Gelincikler ve Kelebekler” i yapmaya karar veriyor.

20130626-000042.jpg
Defne de kendine bir resim seciyor. Sonra gordukleri bir ciplak heykel resmine cok guluyorlar…

20130626-000248.jpg
Ve basliyorlar ikisi de boyamaya…

20130626-000343.jpg

20130626-000403.jpg
Derin’in resmi bittikten sonra hangisinin ana tabloda nerede oldugunu buyuk bir zevkle anlatiyor bana. Bir aksamimiz da boyle sonlaniyor. “Kelebeklere de sac cizmek istedim anne.” “İyi yaptin kizim”

20130626-000518.jpg

Su Aktariyoruz, Resim Yapiyoruz” üzerine 2 yorum

Bir Yanıt Bırakın

