Bir Gosterinin Getirdikleri, Dusundurdukleri…

İlk ciddi gosterisiydi Derin’in. Tabii bizim de. Bayiliyor baleye, dans etmeye. Muzigi duydugu her firsatta hemen hareketlerini yapmaya basliyor. Bir senedir de duzenli olarak Didem Bekiroglu Bale Merkezine gidiyoruz. Gidiyoruz diyorum cunku haftasonlarimizi Defne ile beraber biz bekleyerek, o da dansederek geciriyor:) Bu sene gosteri senesiydi Bale Merkezimizde. İkinci yari surekli hazirliklar yapildi. Derin tum hareketleri sirayla bize evde yapiyordu.

İlk kostumlu prova… Kizimin heyecanini ve sevincini gorunce bu kadar duygulanacagim aklima gelmezdi. Eyvah dedim gercek gosteride herhalde surekli aglayacagim ben:) Neyse ki oyle olmadi. Minikler sahaneydi. Cok keyifli bir gosteri oldu. İste size birkac kare…
20140602-235247-85967649.jpg

20140602-235246-85966363.jpg

20140602-235246-85966058.jpg

20140602-235246-85966980.jpg

20140602-235247-85967281.jpg

20140602-235246-85966673.jpg

Kizimi her hareketinde bu kadar mutlu gormek, guleryuzu ile sirayla hareketleri yapisini seyretmek paha bicilemez. Omru boyunca hep mutlu olacagi isler yapar umarim.

Ben ise gosteriden once telaslandim biraz. Derin’e gereginden fazla bir stres yukluyor muyum acaba? O minik beyninde cok dusunup, heyecanlaniyor mudur? Bana da hicbirsey soylemiyor? Oncesinde “bak kizim, eger gosteri gununde cikmak istemezsen hic problem degil konjsmasi yapsam mi? Ve bu eksende dolanan bircok dusunce. Sedef sen degil miydin gosterileri begenmeyen, “cocuklara psikolojik baski yaratiyorlar, sirf veliler eglenecek diye” diyen. Iraz’in ‘biri prenses oluyor, biri agac.’ Lafini kirk kez tekrar eden. Bu ve bunun etrafinda donen bircok dusunce ile birlikte kizimdaki istegi gorunce hicbir konusma yapmamaya karar verdim. ‘Hadi bakalim, guzel guzel dans et’ diyerek kizimi kulise ugurladim…

Gosteri bitti ve Derin’i beklerken tesadufen bir annenin konusmasina sahit oldum ve o kadar uzuldum ki… ‘Hayir, cikmadi babasi. Bu kadar hazirlandik ve senin kizin cikmadi gosteriye. Ama ben o kadar uzuldum ki. Bir daha boyle baleye gitmek yok. Biz tum aile geldik seni seyretmeye, sen cikmadin’

Gozlerim doldu. Minicik kizin ruh halini dusundum. Babasi daha ilimli yaklasmaya calisiyordu ama nafile. Anne oyle agir kelimeler kullandi ki.

Gosteri yapmamak degil belki ama velileri egitmek sart! Ben Didem ile konusacagim bu konuyu, siz de kendi okullarinizla konusun lutfen. Cocuklarimizin hayatinda travmalar yaratmayalim!

Bir Yanıt Bırakın

