Size Ilham Veren Sehir Hangisi?

Benim icin ilk sirada kesinlikle Amsterdam geliyor.Yazmam icin ilham verdi bu seyahatimde en basta. Gec tanidim ama Avrupa’daki en etkileyici sehir oldu benim icin. Sehrin dokusu binalar, kanallardan bahsetmiyorum yanlizca. Yaraticiligi en cok etkiledi beni. Koseyi dondugunuzde buldugunuz kucuk dukkanlardan tasan yaraticilik. Sokaklardaki minik dokunuslar. Tasarim konusundaki duruslari. “Dutch Design” diye birsey var gercekten.

Sonbahar… Yasamayi en cok ozledigim mevsim. Dogadaki tablo goruntusunu en cok sevdigim bir de. Vondelpark’ta bir kosu ile hem temiz havayi cektim icime hem de sonbahari doyasiya. Dusen yapraklarla siirleri hatirladim ve benim icin huznu degil mutlulugu temsil ettigini. Ben fotograf cekmeye dalinca kosma niyetimin yerini yurumek aliyor maalesef. Bir de kamerasiz sadece kosmam gerekiyor spor sayilmasi icin. Ama degdi. Nefis goruntuler arasinda guzel bir jogging yaptim. Kizlarima da sonbahar yapraklarindan topladim.

IMG_8012         IMG_8009 IMG_8010 IMG_8011 IMG_8007 IMG_8006IMG_8008 IMG_8007 IMG_8006 IMG_8005

Is bittikten sonar da yine sokaklara ciktim. Kendi basima yurumeyi seviyorum ve sehri kesfetmeyi. Sagima bakiyorum guzel bir kanal, ilerliyorum bir sinemada/tiyatroda ‘Hayatin Kaynagi’ oynuyor. Birden kitabin ne kadar etkileyici oldugu geliyor aklima.

IMG_7679

Devam ediyorum. Bircok guzel kitapci var Amsterdam’da. Biri karsima cikiyor. Bir suru dergi aliyorum ve okumak icin sabirsizlanarak kendime bir restoran bulmak icin bakiniyorum. Aslinda yola baslarken bir sarap evi hedefim vardi ama dedim ya surprizlerle dolu sehir. Hemen kucuk ve sirin bir restoran bulup oturuyorum ve basliyorum okumaya…

Ertesi gun tekrar is ve sonrasinda denim dukkanlarini teftis. Birinden cikip digerine girerken de sokaklarda fotograflar.

IMG_7999 IMG_8003 IMG_8002 IMG_8001 IMG_7998 IMG_7997 IMG_7996

Aslinda yanimda Diana Mini kameram da vardi ve onunla da cok keyifli fotograflar cektim. Eski usul film oldugu icin icinde, nasil ciktigini gormek icin beklemeniz gerekiyor. Ve geri donusu, silme dugmesi yok. Cekmeden once cok guzel tasarlamaniz gerek. Her acidan bakmaniz, uzaklasmaniz, yakinlasmaniz. Arkadasim Cuneyt, ilk dijital makinalar ciktiginda, ki ben o zamanlar almama konusunda cok inatciydim ve filmli kameralarin siddetli savunaniydim. ‘Sen cekerken dusunuyorsun. Bense kendime material topluyorum, bilgisayar basina gecince dusunmeye basliyorum. Neresini kessem, ne kadar yaklastirsam’ demisti. Eskiyi ozlemisim. Yarin tab icin fotografciya gitmek icin sabirsizlanmayi, sonucu heyecanla beklemeyi ozlemisim. Cikinca sonuclari sizinle de paylasmak dilegiyle…

Bir Yanıt Bırakın

